Pentru a returna produse va rugam sa urmati pasii de mai jos:
1. Cititi cu atentie termenii si conditiile de mai jos in care se pot returna produsele deoarece exista exceptii.
3. Daca ati primit confirmarea ca indepliniti conditiile de retur va rugam sa trimiteti produsele prin intermediul unei firme de curierat fara ramburs si cu deschiderea coletului la livrare la adresa din pagina de contact
4. Notati pe scrisoarea de transport (AWB) numarul cererii de retur (se genereaza din formularul de retur) iar apoi trimiteti-ne numarul de AWB si firma de curierat cu care ati trimis produsele pe adresa de email magazin@tntcomputers.ro
Coletele care nu au deschidere la livrare, nu au trecut pe AWB numarul cererii de retur, de care nu am fost instiintati ca au fost trimise sau cele cu ramburs (sistem de expediere conform caruia destinatarul este obligat, la primire, sa achite expeditorului contravaloarea aferenta) nu vor fi receptionate!
5. Dupa ce produsele au ajuns la noi si au fost verificate veti fi contactat/a pentru desfasurarea si finalizarea acestei proceduri.
ATENTIE! Transmiterea solicitarii de renuntare la cumparare se face exclusiv din contul de client, prin formularul de retur. Solicitarile transmise prin e-mail, pe chat sau telefonic nu vor fi luate in considerare. Solicitarile de renuntare la cumparare pentru produsele care nu fac obiectul O.U.G 34/2014 (vedeti capitolul EXCEPTII de mai jos) vor fi anulate automat.
Decizia de acceptare / respingere RMA va fi luata de catre Departamentul tehnic, dupa receptia produsului la Sediul Central din Sibiu,Strada Paris nr 35. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala.
Termeni si conditii de retur pentru produsele achizitionate online din TNTMag
Returul produselor se accepta conform termenilor si conditiilor mentionati mai jos si sunt in conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr. 34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
Nu se accepta produse asupra carora s-au efectuat interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgaraieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice sau electrice precum si produsele carora le lipsesc partial sau integral accesoriile cu care au fost livrate.
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) oferim posibilitatea de retur doar daca produsele livrate difera fata de produsele comandate (cod produs diferit). In caz contrar produsele NU se pot returna chiar daca au ambalajele originale sigilate, persoanele juridice nu fac obiectul O.U.G. 34/2014 si nici al A.N.P.C. In categoria persoanelor juridice se incadreaza absolut orice entitate care detine cod fiscal si/sau PFA-urile.
COSTURI SUPORTATE DE CUMPARATOR
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14. punctul 3 );
Cheltuielile de returnare sunt suportate de cumparator. Va recomandam pastrarea ambalajului original pentru protejarea integritatii produselor. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat.
COSTURI SUPORTATE DE CATRE VANZATOR
Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.
RAMBURSAREA SUMELOR
Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care TNTMag este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa catre vanzator (art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)
Conform art. 24 punctele 2 si 3, ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, TNTMag va prelungi termenul in mod corespunzator.
EXCEPTII:
Exceptiile privind dreptul de retur (nu se accepta returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fara a ne limita la urmatoarele (conform art. 16 OUG 34/2014).
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
1) Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.;
2) Computere, Laptopuri, Servere al caror software a fost activat;
3) Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate;
4) Produsele pentru ingrijire personala, cosmetice, parfumuri, produsele pentru igiena intima si produsele pentru igiena dentara pot fi returnate doar daca sunt sigilate.
5) Produse marca Apple (iPhone / iPad / iPod, MacBook, Mac, iMac, Watch etc) al caror software a fost activat;
6) Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
7) Servere sau accesorii pentru acestea;
8) In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returului pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate;
9) CD-uri desigilate
10) Puteti returna produsele de electrica auto, cele de intretinere & cosmetica auto daca nu le-ati folosit, insotite de eticheta originala, nedeteriorata si celelalte elemente de identificare atasate
11) Castile intraauriculare si extrauriculare pot fi returnate doar sigilate, din motive de igiena
12) Decoratiunile si obiectele textile se pot returna doar daca sunt sigilate sau nu au fost indepartate etichetele acestora
13) Jucariile produsele pentru copii & bebe si produse pentru gravide se pot returna doar sigilate
14) Cartile care prezinta urme de utilizare
15) Produse de tip comanda speciala, indiferent de categorie aduse in stoc in urma unei comenzi ferme sau a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate
16) Produse care au fost achizitionate impreuna cu servicii de instalare online sau on-site (la client)
17) Becurile, lampile si alte accesorii de iluminat pot fi returnate doar sigilate
18) Sculele manuale, sculele electrice etc. pot fi returnate doar sigilate sau nefolosite
19) Produsele care prin natura lor de folosire intra in contact cu pielea se pot returna doar sigilate din motive de sanatate.
Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse, acestea pot fi returnate doar sigilate: Acumulatori, baterii, incarcatoare, cartuse imprimanta, huse de protectie, folii de protectie, casti, mousi, tastaturi, etc.
IMPORTANT DE RETINUT!
In cazurile in care produsele returnate prezinta deteriorari sau sunt incomplete, prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a opri o suma din valoarea produsului (valoare cu TVA), suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse insa informativ puteti consulta mai jos exemple concrete.
De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).
Suma aferenta returului se ramburseaza intr-un cont bancar valid (in lei) deschis pe numele titularului de factura.
Va rugam sa verificati integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primiti de la curier in prezenta curierului si sa cereti intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea. Daca ati cumparat mai multe produse de acelasi fel si vreti sa le returnati pe toate, asigurati-va ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de catre client.
DIMINUAREA SUMELOR RAMBURSATE PENTRU RETURNAREA PRODUSELOR. EXEMPLE.
Pentru produsele returnate folosite se va face diminuarea valorii conform OUG 34/2014, art. 14, alin. 3
Exemplele sunt valabile strict pentru produsele care beneficiaza de drept de retur, care NU sunt defecte si/sau pentru produsele pe care le-ati cumparat doar pentru a le testa. Pentru produsele defecte (DOA) primiti integral suma achitata pe produs + toate taxele de transport.
a) 15 - 30% din valoarea platita pe produs pentru urme de grasime / pete / inlaturarea foliilor de protectie etc.
b) 40 - 60% din valoarea platita pe produs pentru zgaraieturi fine pe carcasa, lipsa unui accesoriu etc.
c) 50 - 70% din valoarea platita pe produs pentru zgaraieturi pe display etc.
d) 70 - 90% din valoarea platita pe produs pentru loviri, deteriorari etc.
e) TNTMag nu va retine nimic din sumele rambursate daca produsul este returnat sigilat, asa cum a fost primit.
Pentru mai multe detalii si informatii despre returnarea unui anumit produs in perioada legala de 14 zile, in cazul in care conditiile de retur nu sunt suficient de clare, ne puteti contacta prin intermediul formularului de contact.
Departamentul tehnic TNTMag vă oferă suport pentru orice situatie apărută în relația dumneavoastră cu TNT Computers SRL.
Telefon: 0369 10 10 10
E-mail: magazin@tntcomputers.ro